2ad35f78dfec91f08041460a6b8cd7b5 preview w440 h290 - ​Для контролю за фінансами та роботою закладів профтехосвіти створять наглядові ради

У закладах професійної освіти створять наглядові ради для контролю за їх витратами та роботою.

Про це 24 червня повідомила пресслужба Міністерства освіти і науки України, — інформує Урядовий портал.

«Пошук ресурсів для розвитку закладу професійної освіти, контроль за його видатками та надання пропозицій щодо підготовки за професіями, які затребувані на місцевому ринку праці. Такими, зокрема, є повноваження наглядової (піклувальної) ради закладу профосвіти. Методичні рекомендації щодо створення таких рад затверджені 23 червня 2021 року наказом Міністерства освіти і науки», — йдеться у повідомленні.

«Заклади профосвіти нині отримують ще один інструмент, який сприятиме їхньому розвитку. Тож окрім Регіональних рад профосвіти, вони матимуть ще одного союзника, який представлятиме їхні інтереси на рівні регіону. Звісно, члени наглядової ради також зможуть контролювати деякі процеси, наприклад, фінансові. Вони мають дбати про прозорість та відкритість цих питань», – зазначила генеральний директор директорату професійної освіти МОН Ірина Шумік.

У наказі рекомендовано включати до складу наглядових рад представників засновника закладу, громадських організацій, органів місцевої влади території, на якій розташований профтех, роботодавців. Важливо, що до складу такої ради не може входити директор закладу або його заступники, викладачі або учні профтеху.

Передбачається, що наглядова рада може погоджувати проєкти державного або регіонального замовлення під час підготовки до вступної кампанії, сприяти розвитку міжнародного співробітництва в закладі, а також дбати про підвищення кваліфікації викладачів.

Для реалізації своїх прав наглядова рада має право:

  • отримувати від директора профтеху інформацію, необхідну для виконання покладених на наглядову раду завдань;
  • залучати для проведення незалежної оцінки результатів діяльності закладу профосвіти представників місцевої влади, закладів вищої освіти, вчених, профільних експертів;
  • клопотати до стейкхолдерів сфери щодо розвитку закладу, зміцнення його матеріально-технічної бази і фінансового забезпечення;
  • сприяти поширенню міжнародного досвіду підготовки кваліфікованих кадрів у закладі;
  • інформувати про свою діяльність у засобах масової інформації тощо.

«Наглядові ради є дорадчим, колегіальним органом, тож про їхні рішення або рекомендації слід офіційно повідомляти керівника закладу профосвіти, а той, своєю чергою, зобов’язаний їх розглянути та врахувати під час ухвалення відповідних управлінських рішень», — повідомили в МОН.

У міністерстві також нагадали, що раніше розробили покроковий алгоритм щодо передання закладів фахової передвищої та професійної освіти з державної в комунальну власність.

Нагадаємо, у Житомирській області заклади профтехосвіти заповнені на 47%, вартість навчання одного учня складає майже 60 тис. грн.

Як повідомляв Житомир.info, 20 січня 2021 в інтерв’ю голова бюджетної комісії Житомирської міської ради Юрій Мойсеєв зазначав, що з міського бюджету щороку виділяють 90 млн грн на утримання ПТУ, які не підпорядковуються міському департаменту освіти. Міськрада зверталася з листом до обласної ради та облдержадміністрації, щоб вони взяли на себе хоча б частину фінансування закладів профтехосвіти, але отримали відмову.

22 січня 2022 був оприлюднений проєкт рішення сесії Житомирської міської ради про надання згоди на прийняття у власність міської громади майна та земельних ділянок закладів професійно-технічної освіти.

Житомир.info


Підписуйтесь на Житомир.info в Telegram