У Житомирі декілька садочків обладнані сенсорними кімнатами для дітей з особливими освітніми потребами. На їх облаштування з державного бюджету було виділено 1 млн 400 тис. грн субвенції. Ми навідалися у дитячі садочки № 44 та 70, де облаштовані такі кімнати аби показати, який вигляд вони мають та які функції виконують.

У дитячому садочку № 44 розповідають: сенсорна кімната поділяється на світлу та темну.

«Світлова кімната — це кімната де ми розвиваємо у дітей сенсорно моторні здібності, а темна — це кімната релаксуючого типу, де ми заспокоюємо дітей, де вони можуть відпочивати. В нашому садочку функціонує дві групи дітей із затримкою мовлення та дві групи інклюзивних. В інклюзивних групах п’ятеро дітей, саме для цих діток з особливими освітніми потребами була створена така сенсорна кімната. Кожне заняття проводить вузький спеціаліст, психолог, соціальний педагог, логопед, музичний керівник, і навіть самі вихователі. Заняття проходить із однією дитиною, кожне заняття можна поділити на три етапи. Перший етап — привітання, такий собі ритуал. Другий етап умовний — це етап релаксації або гри, саме тут розвиваються сенсорно моторні здібності, тут діти можуть займатися піскотерапією, на планшетах зі спеціальними іграми, які розроблені саме для таких дітей. Третій етап — це підсумковий, або ритуал прощання, коли вихователь і дитина обирають, як їм попрощатися, щоб ці емоції дитині передалися на довго і дитина знову хотіла повернутися в цю кімнату», — розповідає виконуюча обов’язків завідувача ДНЗ № 44 Тамара Касянчук.

За словами Тамари Касянчук у сенсорній кімнаті можуть займатися не лише діти з особливими освітніми потребами.

«Ми розробили графік заняття в цю сенсорну кімнату, до обіду вузький спеціаліст, логопед, соціальний педагог, у них є графіки, вони займаються з дітьми з особливими потребами. Тут з дітьми займаються від 15 до 20 хв, в залежності від віку дітей. А в другу половину дня тут займаються і з інших груп, бо ми хочемо, щоб через сенсорну кімнату всі пройшли, це для всіх дітей цікаво та корисно, тут одночасно можуть займатися троє дітей»,— каже Тамара Касянчук.

Для дітей з особливими освітніми потребами у дитячому садочку №70 розробили цілий комплекс, який складає з кількох сенсорних кімнат.

«У нас весь комплекс складається із чотирьох кімнат. Кожна кімната несе своє сенсорне навантаження. Перша кімнат — підготовча, де ми активізуємо тактильні відчуття, ніжками проходимо різні острівки, працюємо ручками, активізуємо слух, в цій кімнаті більш корекційна робота, де ми діток налаштовуємо на працю в світловій кімнаті, там ми коригуємо поведінкові розлади, працюємо над релаксацією. Далі кімната, де ми працюємо з інтерактивною дошкою і там ми складаємо казки, кімната налаштована на казкотерапію. Остання кімната присвячена пісковій терапії, ми працюємо із страхами, викладаємо різні композиції. Якщо ми беремо дітей інклюзивного спектра, в кімнаті може займатися одна дитина. В основному в такій кімнаті займаються діти з інклюзією таких діток вісім, та діти з затримкою психічного розвитку, таких діток дев’ять у нас»,— розповідає психолог-психотерапевт ДНЗ № 70 Світлана Сіроштан.

У департаменті освіти житомирської міської ради кажуть: сенсорні кімнати облаштовані у дошкільних навчальних закладах № 44, 69, 70, 71, у дитячому садочку № 10 роботи ще тривають. Їх планують завершити наприкінці жовтня 2021 року.

Нагадаємо, Житомиру виділили з держбюджету 1,4 млн грн на обладнання сенсорних кімнат у п’яти дитсадках.

Як повідомляв Житомир.info, майже у всіх школах Житомира є інклюзивні класи – із 40 закладів середньої освіти у 37 навчаються діти з особливими освітніми потребами.

Як у Житомирі обрати заклад та програму навчання для дітей з інвалідністю дивіть у сюжеті

Житомир.info


Підписуйтесь на Житомир.info в Telegram