5b87febe3989f13664435e658fcc4ff4 preview w440 h290 - Верховна рада заборонила дискримінаційну рекламу з гендерними стереотипами та використанням тіла для привернення уваги

Верховна рада ухвалила закон «Про внесення змін до Закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі».

Про це 10 вересня 2021 року повідомляє пресслужба парламенту.

«Законом удосконалено правове регулювання у галузі реклами щодо протидії дискримінації за ознакою статі, що відповідає зобов’язанням України відповідно до Конвенції ООН з ліквідації усіх форм дискримінації щодо жінок. Протидія дискримінації за ознакою статі передбачена також Угодою про асоціацію України з Європейським Союзом та іншими міжнародними документами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема — Стратегією ґендерної рівності Ради Європи на 2018-2023 роки та Глобальними цілями сталого розвитку ООН. Внесеними змінами до чинного Закону України «Про рекламу» дано визначення понять «дискримінаційна реклама» та «дискримінаційна реклама за ознакою статі», посилено відповідальність за порушення законодавства про рекламу, посилено захист прав споживачів реклами.

Закон, зокрема, доповнено такими визначеннями:

дискримінаційна реклама – реклама, що вміщує чи використовує твердження та/або зображення, які є дискримінаційними за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками щодо особи та/або групи осіб;

дискримінаційна реклама за ознакою статі – реклама, що містить твердження та/або зображення щодо інтелектуальної, фізичної, соціальної чи іншої переваги однієї статі над іншою та/або щодо стереотипності ролі чоловіка та жінки, що пропагує принизливе та зневажливе ставлення; принижує гідність людини за ознакою статі; демонструє насильство за ознакою статі; використовує зображення тіла людини (частини тіла) виключно як сексуального об’єкта з метою привернення уваги споживача та/або посилання (слова, звуки, зображення) на сексуальні стосунки, що не стосуються рекламованого продукту чи способу його споживання.

Рекламодавці, які замовили невідповідну рекламу, будуть притягатися до відповідальності. Їх також зобов’яжуть надавати інформацію про вартість реклами. Неподання або подання неправдивої інформації з цього приводу буде каратися штрафом.

Закон набирає чинності через три місяці з дня, наступного за днем його опублікування.

Фоторепортаж про те, як в травні 2019 року в Житомирі креативили з рекламою, яка іноді відверто межувала з сексизмом чи й переходила цю межу, дивіться тут

Як повідомляв Житомир.info, у 2013 році представників громадської організації «Я — Мама» обурили «порнографічні сюжети» на білбордах у Житомирі, де власники рекламних конструкцій рекламували свої послуги.

Житомир.info


Підписуйтесь на Житомир.info в Telegram