big 8 - Як шукати замовників, якщо ви ФОП та нещодавно вийшли на ринок

Новій компанії завжди потрібен час на те, щоб заробити собі ім’я — обзавестися базою постійних замовників. Як дати іншим людям зрозуміти, що з вами можна працювати? Для цього у вас є декілька варіантів:

Запускати рекламні кампанії

Реклама в B2B-сегменті працює не так ефективно, як для B2C, але її можна використовувати для підвищення впізнаваності бренду. Залежно від напряму вашого бізнесу, це може бути таргетована реклама, відео, білборди, листівки та багато іншого.

Брати участь у тендерах

Комерційний тендер — це закупівля товарів або послуг, яку здійснює приватна компанія на електронному майданчику. На відміну від прямих договорів, в яких угода підписується з конкретним постачальником, в приватному тендері може взяти участь необмежена кількість учасників.

Процедура відбувається так:

  1. Замовник оголошує тендер, в умовах якого описує, що саме йому потрібно, і скільки він готовий за це заплатити. Наприклад, він планує закупити 500 кг борошна, заплативши за нього 10 000 гривень, і просить постачальників надати підтверджуючі якість сертифікати.
  2. Компанії, що займаються постачанням пшениці, за бажанням відгукуються на оголошення. Вони вказують ціну, за яку готові продати товар або послугу, і надають потрібні документи.
  3. Відбуваються торги, в яких учасники знижують або залишають без змін свою початкову ціну. В кінці торгів у замовника залишається рейтинг постачальників з їхніми фінальними пропозиціями.
  4. Замовник вибирає переможця. Він може відштовхуватися від ціни або інших переваг — тут немає певного алгоритму.
  5. З переможцем підписується договір про постачання.

Участь в тендері — безкоштовна, тому саме цей спосіб є найбільш бюджетним і надійним для пошуку нових замовників B2B, навіть якщо ви недавно вийшли на ринок. Головна зручність полягає в тому, що є електронні майданчики, де велика кількість компаній щодня розміщує свої оголошення (наприклад, для цього відведений цілий розділ на тендерному майданчику SmartTender. Вам знадобиться лише зареєструватися, щоб отримати можливість подавати заявку на будь-який з них.

Шукати клієнтів самостійно вручну

Проаналізуйте, з ким працюють ваші конкуренти, і подумайте, чим ви можете бути кращі для клієнтів. Ціною? Якістю? Додатковими послугами? Все це стане вашим козирем, коли ви будете пропонувати компаніям співпрацю.

Деякі великі компанії не підписують прямі договори, а проводять тендери на своїх сайтах — вони мало чим відрізняються від тих, що проводяться на електронних майданчиках. Єдина незручність в тому, що вам буде потрібно шукати і моніторити їх вручну.


Підписуйтесь на Житомир.info в Telegram