04435adf10eb2af350db0cfc7c0aa94e preview w440 h290 - Житомиряни боргують водоканалу 53 млн грн, з початку року через суд підприємство стягнуло 257 тис. грн

У Житомирі заборгованість споживачів за водопостачання та водовідведення побила рекорд — наразі вона становить 53 млн грн.

Про це 9 вересня повідомила пресслужба КП «Житомирводоканал».

На підприємстві зазначають: роботі з боржниками за надані послуги централізованого водопостачання та водовідведення приділяється особлива увага. Детальніше про методи боротьби зі злісними неплатниками розповіла очільниця відділу по роботі з боржниками Ольга Лобова.

Далі – коротке інтерв’ю з Ольгою Лобовою, записане пресслужбою водоканалу

– Ольго Михайлівно, розкажіть, будь ласка, яка сума заборгованості абонентів КП «Житомирводоканал» перед підприємством?

Станом на 1 вересня загальний борг споживачів перед КП “Житомирводоканал” складає майже 53 млн грн. Це критичний рівень заборгованості, найбільший за всю історію підприємства, і поки що тенденції до його зменшення ми не спостерігаємо, навіть навпаки — він продовжує збільшуватися. Наразі маємо майже 4 тисячі довгострокових боржників, загальний борг яких становить майже 25,7 млн грн. Від початку року 90 абонентів заключили договір про реструктуризацію боргу і вже почали виплачувати кошти. Маємо констатувати й той факт, що 50% боржників взагалі не роблять ніяких кроків в напрямку погашення своєї заборгованості і надалі її накопичують. Серед злісних неплатників є у нас “рекордсмени”: за однією з адрес сума боргу вже сягнула 145 тисяч гривень.

– Яку роботу проводить відділ по роботі з боржниками із абонентами, які не сплачують за послуги водопостачання та водовідведення?

– Працівники відділу по роботі з боржниками щоденно проводять роботу з боржниками, роз’яснюючи про необхідність погашення заборгованості, можливість заключення договорів реструктуризації та важливість встановлення індивідуальних приладів обліку (варто зазначити, що у переважної більшості боржників лічильники не встановлено, нарахування здійснюються по загальнобудинковому лічильнику і, відповідно, борг стрімко зростає).

– Який метод боротьби зі злісними неплатниками є найдієвішим?

– У випадку, якщо не вдається вирішити питання погашення заборгованості в досудовому порядку, практикується стягнення заборгованості в суді: після винесення судом рішення про стягнення заборгованості, державний виконавець накладає арешт на банківські рахунки, на майно, на картки, з яких в подальшому автоматично здійснюється погашення заборгованості. На сьогодні найдієвішим методом боротьби з боржниками є стягнення заборгованості через заарештовані банківські рахунки. Від початку року нашим підприємством в судовому порядку було стягнено 257 тис грн.

– Чи мають право водопостачальні організації відключати боржників від водопостачання?

– До 20 серпня 2021 року в зв’язку із карантинними обмеженнями було накладено мораторій на відключення споживачів від мережі водопостачання та водовідведення. Наразі ми на законних підставах будемо активно використовувати цей метод боротьби з боржниками. За 30 днів ми попереджаємо боржника про можливе відключення і необхідність погашення боргу. Якщо злісні неплатники ігноруватимуть наше попередження, то ми відключатимемо їх від водопостачання та водовідведення.

Як повідомляв Житомир.info, станом на 1 липня 2021 року загальна заборгованість населення за послуги водопостачання та водовідведення, надані комунальним підприємством «Житомирводоканал», становила 52,6 млн грн. Деякі абоненти мали понад 35 тис. грн боргу.

Житомир.info


Підписуйтесь на Житомир.info в Telegram